powerful bedrijfsprofiel in het engels

Zo creëer je een powerful bedrijfsprofiel!

Om ervoor te zorgen dat jouw bedrijf ten opzichte van concurrerende bedrijven opvalt op de wereldmarkt, is het belangrijk om een sterk bedrijfsprofiel te hebben. Het is essentieel om vragen zoals who are you, what exactly does your company do, en why should your company be chosen goed te kunnen beantwoorden. Daarom is het nuttig om een zakelijk Engels bedrijfsprofiel te creëren, waarin je de sterke punten en waarden van jouw bedrijf aan potentiële klanten en partners aanbiedt.

Ben je een pro of is je Engels maar zozo?

Powerful bedrijfsprofiel in het Engels

Maar hoe zorg je er nou voor dat bedrijfsprofiel er uitspringt en opvallend is? In deze blog leg ik vier belangrijke kenmerken van een krachtig zakelijk Engels bedrijfsprofiel uit, waarmee je je met powerful taalgebruik onderscheid van de concurrentie! Dit heeft alles te maken met actiewoorden!

1. Werkwoorden

Wissel normale werkwoorden in voor krachtige actiewoorden! Denk allereerst na over wat je bedrijf precies doet. Probeer dit to-the-point maar gedetailleerd te omschrijven. Welk werkwoord past nou het beste bij de werkzaamheden die jouw bedrijf verricht?

Gebruik bijvoorbeeld in plaats van…
Do of Make eens… produce, manufacture generate of develop
Enable eens… empower, facilitate, implement
Make better eens… , advance, raise, enhance

2. Zelfstandig Naamwoorden

Daarnaast kan je je bedrijfsprofiel vormgeven met indrukwekkende zelfstandig naamwoorden. Denk na over welke powerful verbs jij gebruikt om je bedrijf te omschrijven, en zet deze om in zelfstandig naamwoorden. Is jouw bedrijf bijvoorbeeld een manufacturer, een innovator of een expert op een bepaald gebied? Zeg het!

3. Bijvoeglijk naamwoorden

Bijvoeglijk naamwoorden zijn perfect om dat beetje flavour toe te voegen aan je bedrijfsprofiel. Dit maakt het namelijk interessanter en beschrijvender, waardoor potentiële klanten of partners graag luisteren naar je bedrijfsprofiel en niet snel hun focus zullen verliezen.

Lees de volgende twee zinnen maar eens:
✓ My company is a developer of applications that facilitate online office work.
✓ My company is a leading developer of cutting-edge applications that facilitate online office work.

Door de twee bijvoeglijk naamwoorden, leading en cutting-edge, toe te voegen aan je verhaal, creëer je direct een duidelijker en interessanter beeld.

4. Vergrotende en overtreffende trap

Door de vergrotende en overtreffende trap te gebruiken, leg je duidelijk uit hoe jouw bedrijf zich verhoudt tot concurrerende bedrijven. Ben je ergens sneller, beter, of groter in? Geef dit duidelijk aan. Zo laat je zien dat zelf wanneer je het over de concurrentie hebt, je ertoe in staat bent om je te onderscheiden door een duidelijke onderbouwing.

Benieuwd naar meer actiewoorden? Lees de blogs Powerful Equivalents (Part 1), Powerful Equivalents (Part 2) en Be More Descriptive! eens. Hier geef ik je nog veel meer voorbeelden van werkwoorden die je kunt gebruiken!

Met deze tips kun jij aan de slag met het opbouwen van een zakelijk Engels bedrijfsprofiel waarmee je jouw bedrijf aanprijst en eruit laat springen ten opzichte van de rest. Heb je vragen? Laat het weten in de reacties.

🚀 Wil je jouw zakelijk Engels SNEL professionaliseren?

Let us help! Wij leren je graag hoe je beter in het Engels kunt communiceren. Met meer gemak, impact en zelfvertrouwen. Wil je weten hoe? Neem dan snel een kijkje bij ons praktijkgerichte aanbod. Volg de link naar alle: zakelijk Engels trainingen. Of maak direct een – vrijblijvende – afspraak door hier te klikken.

Reactie of vraag? Dat kan hieronder.

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


De verificatie periode van reCAPTCHA is verlopen. Laad de pagina opnieuw.