In elk bedrijf gaat wel eens wat mis, en soms moeten klanten of zakenpartners op de hoogte worden gebracht van een probleem. Maar naast het op de hoogte brengen niet genoeg, hoop je ook op ook begrip en acceptatie van het probleem. Daarom is het belangrijk om goed na te denken wat je in een slecht nieuws bericht zet. In deze podcast hoor je zes cruciale aspecten die horen bij het brengen van een slecht nieuws bericht, en een aantal Engelse voorbeeldzinnen om te gebruiken!
Quick and Easy Tips for your Business English
Deze podcast aflevering: Slecht nieuws berichten in het Engels, hoe werkt dat? maakt deel uit van de serie Quick and Easy Tips for your Business English, met als host Anneke Drijver.
🎧 Podcast linkjes
Klik op een van de volgende linkjes om direct naar de podcast te luisteren: SoundCloud of YouTube.
Op je smartphone
Het is ook mogelijk om op je smartphone naar de podcast te luisteren. Dit kan door de desbetreffende app te openen (misschien eerst downloaden) en te zoeken op de naam van de podcast: Quick and Easy Tips for your Business English. De podcast is te beluisteren op SoundCloud, iTunes of YouTube. Je kunt de aflevering ook downloaden zodat je bijvoorbeeld in de auto kunt luisteren.
📢 Jouw woordenschat zakelijk Engels vergroten?
Dat kan op een eenvoudige manier met de audiotraining: Improve Your Vocabulary. Een done-for-you training om in 10 minuten per dag jouw zakelijke woordenschat uit te breiden. Voor een professioneel, genuanceerd en gevarieerd vocabulaire. Precies wat jij nodig hebt! Klik hier voor alle info over deze audiotraining. Je zakelijk Engelse woordenschat vergroten was nog nooit zo makkelijk!
3 successtrategieën om je zakelijk Engels een boost te geven
Slecht nieuws in t Engels
Voorbeeldzinnen uit de podcast
Voor het behoud van je professionele imago
As a company, we are committed to producing the highest quality products.
We take incident reports from our valued customers very seriously.
In order to continue delivering the highest quality products to our customers, it is needed that…
We are doing everything we can to ensure that this problem will be fixed as convenient and efficient as possible.
Het duidelijk maken van het probleem en de oorzaak
I am writing you this e-mail to inform you that
The reason for this message is that …
This is due to the fact that …
The reason behind this is …
Most probably, …
De oplossing voor het probleem
In order to solve this problem, we need you to send us the details of your order.
We are working on the problem by…
De verwachte tijdsduur voor de oplossing van het probleem
We expect the problem to be solved within 48 hours.
We expect this issue to be solved before the end of this week.
Or, we will e-mail you directly when the problem is gone.
Begrip tonen
We acknowledge the inconvenience this may cause in the market.
We understand that this is inconvenient for you…
Excuses aanbieden
We apologise for the inconvenience.
We are sorry for any possible inconvenience.