How to give negative feedback?

Stel, er gaat iets mis op je werk. Of dit nu een catastrofale fout is of een klein misverstand: er moet worden gezorgd dat dit niet nogmaals gebeurt. Een belangrijke manier om dit te bereiken is door het geven van negatieve feedback waar dit nodig is. Maar hoe krijg je het voor elkaar om negatieve feedback te geven in het Engels die opbouwend is? Ik bespreek een aantal do’s en don’ts rondom het geven van negatieve feedback in het Engels, die erop gericht zijn om feedback zo positief mogelijk over te brengen zonder dat de kern verloren gaat.

KLIK HIER OM DE PODCAST TE BELUISTEREN

BETER IN HET ENGELS COMMUNICEREN?

Ontdek hoe je je zakelijk Engels zo snel mogelijk up-to-speed krijgt voor jouw rol, functie en werksituatie.

Voorbeeldzinnen uit de podcast:

Vragen om te stellen tijdens een gesprek over feedback
‘What happened?’
‘How did that happen?’
‘What was your thought process?’
‘Why do you approach this situation in this way?’
‘What do you think could use improvement?’
‘How can you/we prevent that outcome in the future?’
‘How could we have done better?’
‘How can I have done a better job of helping you?’
‘What do you need from me in the future?’

Zinnen om de focus op ‘I’ te leggen
‘I have observed, …’
‘I have noticed, …’
‘I have seen, …’

Reactie of vraag? Dat kan hieronder.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *