Stel, er gaat iets mis op je werk. Of dit nu een catastrofale fout is of een klein misverstand: er moet worden gezorgd dat dit niet nogmaals gebeurt. Een belangrijke manier om dit te bereiken is door het geven van negatieve feedback waar dit nodig is. Maar hoe krijg je het voor elkaar om negatieve feedback te geven in het Engels die opbouwend is? Ik bespreek een aantal do’s en don’ts rondom het geven van negatieve feedback in het Engels, die erop gericht zijn om feedback zo positief mogelijk over te brengen zonder dat de kern verloren gaat.
Quick and Easy Tips for your Business English
Deze podcast aflevering: How to give negative feedback? maakt deel uit van de serie Quick and Easy Tips for your Business English, met als host Anneke Drijver.
🎧 Podcast linkjes
Klik op een van de volgende linkjes om direct naar de podcast te luisteren: SoundCloud, iTunes of YouTube.
Op je smartphone
Het is ook mogelijk om op je smartphone naar de podcast te luisteren. Dit kan door de desbetreffende app te openen (misschien eerst downloaden) en te zoeken op de naam van de podcast: Quick and Easy Tips for your Business English. De podcast is te beluisteren op SoundCloud, iTunes of YouTube. Je kunt de aflevering ook downloaden zodat je bijvoorbeeld in de auto kunt luisteren.
🚀 Hoe kun je jouw zakelijk Engels SNEL professionaliseren?
Let us help! Wij leren je graag hoe je beter in het Engels kunt communiceren. Met meer gemak, impact en zelfvertrouwen. Wil je weten hoe? Neem dan snel een kijkje bij ons praktijkgerichte aanbod van zowel live als online trainingen. Volg de link naar alle: zakelijk Engels trainingen. Of maak direct een – vrijblijvende – afspraak door hier te klikken.
Ben je een echte pro of is je Engels maar zozo?
Negatieve feedback in het Engels
Voorbeeldzinnen uit de podcast
Vragen om te stellen tijdens een gesprek over feedback
‘What happened?’
‘How did that happen?’
‘What was your thought process?’
‘Why do you approach this situation in this way?’
‘What do you think could use improvement?’
‘How can you/we prevent that outcome in the future?’
Or, ‘How could we have done better?’
‘How can I have done a better job of helping you?’
‘What do you need from me in the future?’
Zinnen om de focus op ‘I’ te leggen
‘I have observed, …’
‘I have noticed, …’
Or, ‘I have seen, …’
LEES MEER OVER: