25 december 2017 | Writer: Anneke Drijver

Omgaan met klachten

Hoe reageer jij op klachten – zowel terecht als onterecht? Boze klanten zorgen vaak voor gefrustreerde gevoelens. Probeer dan maar eens beleefd te blijven en de klacht goed op te lossen. Vergeet echter niet dat boze klanten maar al te graag hun verhaal doen bij anderen, en dat een boos berichtje over jouw bedrijf op social media zo is geplaatst. Om dit te voorkomen is het belangrijk om alle klachten serieus te nemen en er goed mee om te gaan. In deze podcast geef ik je stap voor stap toepasbare voorbeelden die je een eind op weg helpen om zowel beleefd als begripvol over te komen in het Engels bij het behandelen van internationale klachten.

KLIK HIER OM DE PODCAST TE BELUISTEREN

Gratis videotraining

Ontdek hoe jij je zakelijk Engels kunt verbeteren. Ik deel mijn 3 beste tips.

Voorbeeldzinnen uit de podcast

Bedanken voor een klacht
Thank you for reaching out
Thank you for taking the time to write/phone to us.
Thank you for your call/email/message.
We appreciate customers who let us know when things aren’t right.

De klacht samenvatten
If I understand you correctly,…
Does that mean that …
You’re saying …

Begrip tonen
I completely understand your dissatisfaction.
I can truly understand your concern.
I see your point.
We do agree that you deserve efficient and quick service every time you contact our company.
We understand that quick and on-time delivery is important to our customers.

Excuses aanbieden
I regret the misunderstanding that has been caused.
I am sorry that you have experienced…
Please accept my sincere apologies.

Uitleggen waarom iets mis is gegaan
Here’s what happened.

De oplossing
I’d like to reassure you that we are working right now to find a better solution.
We don’t want this to happen again. I’m going to make sure everyone in our company hears your story.
I cannot give you a thorough explanation at present, but I assure you that we are looking into the matter.
I am going to see how we can make this better for you.
I am going to investigate what happened and I will get back to you within … days.

Boosheid veranderen in tevredenheid
Let me know if there’s anything else I can do for you. I’m happy to help!
As a gesture of goodwill, ….
As a token of our appreciation, we would like to offer….
I am enclosing a small gift which I hope will somehow compensate for the inconvenience you have experienced.
Due to the inconvenience we have caused you,…
To make up for this,…

Reactie of vraag? Dat kan hieronder.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.