14 september 2015 | Writer: Anneke Drijver

Now Breaks My Clog

Correct Engels spreken is ontzettend belangrijk en niet alleen voor de verstaanbaarheid. Wat dacht je van de betrouwbaarheid en het imago van jezelf en jouw bedrijf? Want geef eerlijk toe, jij wilt toch ook als een sterke en betrouwbare businesspartner overkomen? Toch zie ik vaak dat er veel misgaat om dit doel te bereiken. Neem bijvoorbeeld het Engels van BN’ers, hoe is het daarmee gesteld? De BN’ers in deze filmpjes komen door hun beroepen veel in aanraking met het Engels, net zoals jij. Om je Engels te verbeteren is het belangrijk om te kunnen herkennen wat wel en wat niet goed is. Luister daarom eens naar de filmpjes en beoordeel ze op uitspraak en idioom (gebruiken ze veel Nederlandse woorden of juist steenkolenengels?).

Gratis videotraining

Ontdek hoe jij je zakelijk Engels kunt verbeteren. Ik deel mijn 3 beste tips.

 

En, wat vond je ervan? Hoe is het volgens jou met het Engels van BN’ers gesteld?

TIP
Neem jezelf ook eens op als je Engels spreekt. Luister het daarna terug en kijk of je er al wat dingen tussenuit kan pikken die anders moeten. Valt het je op wat je knelpunten zijn? Dan kun je je op die punten gaan focussen. Je kunt jouw fragment natuurlijk ook aan een partner of collega laten luisteren, wie weet hebben zij nog goede tips voor je!

Welke BN’er vind jij het beste Engels spreken? Laat het me weten in een reactie hieronder.

Reacties (3)

  1. Hoi Anneke, heeeerlijk, dit onderwerp. Ik heb daar ook een uitgesproken mening over 😉 Het is over het algemeen heel belabberd gesteld met het Engels van Nederlandse politic en vertegenwoordigers, zeker als je dat afzet tegen wat men zelf van hun Engelse spreekvaardigheid vinden.

    Ik heb niet één beste BN’er op dit vlak. Frans Timmermans staat zeker in mijn top 5 en degene die ik hier wil noemen is Karin Bloemen.

  2. Frans Timmermans spreekt naar mijn gevoel het beste Engels! En dan heb ik het over bovenstaande opnames. Goede tip om een opname te maken als ik Engels spreek. In de praktijk wat lastig als ik in gesprek ben met mijn engelstalige (niet de moedertaal) klant.

Reactie of vraag? Dat kan hieronder.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.