Meer impact in het Engels

Het kan lastig zijn om precies te zien wat nu het verschil is tussen gewoon, middelbare school-Engels en zakelijk Engels. Toch zit er een duidelijk verschil tussen. In deze podcast leg ik je uit welke ene simpele tip jij kunt toepassen in je zakelijk Engels die ervoor gaat zorgen dat je meer impact hebt. Dit geldt zowel voor je Engelse zakelijke teksten, als voor speeches of presentaties.

Quick and Easy Tips for your Business English

Deze podcast aflevering: Meer impact in het Engels, maakt deel uit van de serie Quick and Easy Tips for your Business English, met als host Anneke Drijver.

🎧 Podcast linkjes

Klik op een van de volgende linkjes om direct naar de podcast te luisteren: SoundCloud, iTunes of YouTube.

Op je smartphone

Het is ook mogelijk om op je smartphone naar de podcast te luisteren. Dit kan door de desbetreffende app te openen (misschien eerst downloaden) en te zoeken op de naam van de podcast: Quick and Easy Tips for your Business English. De podcast is te beluisteren op SoundCloud, iTunes of YouTube. Je kunt de aflevering ook downloaden zodat je bijvoorbeeld in de auto kunt luisteren.

Engelse netwerkvragen

📢 Jouw woordenschat zakelijk Engels vergroten?

Dat kan op een eenvoudige manier met de audiotraining: Improve Your Vocabulary. Een done-for-you training om in 10 minuten per dag jouw zakelijke woordenschat uit te breiden. Voor een professioneel, genuanceerd en gevarieerd vocabulaire. Precies wat jij nodig hebt! Klik hier voor alle info over deze audiotraining. Je zakelijk Engelse woordenschat vergroten was nog nooit zo makkelijk!

Ben je een echt pro of is je Engels maar zozo?

Meer impact in het Engels

Voorbeeldzinnen uit de podcast

 

Gevoelens beschrijven
Very angry = FURIOUS
Very worried = ANXIOUS
Very afraid = TERRIFIED
Very happy = JUBILANT
Very tired = EXHAUSTED

Positieve dingen
Very tasty = DELICIOUS
Very clean = SPOTLESS
Very eager = KEEN
Very beautiful = EXQUISITE
Very funny = RIDICULOUS

Negatieve dingen
Very strange = BIZARRE
Very weak = FEEBLE
Very hungry = STARVING
Very cold = FREEZING
Very nasty = DREADFUL

Business woorden
Very valuable = PRECIOUS
Very serious = SOLEMN
Very important = ESSENTIAL
Very unusual = EXTRAORDINARY
Very expensive = PRICELESS

Reactie of vraag? Dat kan hieronder.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *