Full-focus dag
Zelfverzekerd in het Engels communiceren
Als bedrijf wil je natuurlijk het liefst dat iedereen dit kan. Je wilt ten slotte dat alle werknemers hun functie zo goed mogelijk uitvoeren, ook in een internationale setting, of dit nu extern of intern is.
Als het Engels niet toereikend is dan heeft dit invloed op hoe iemand zich voelt en wat hij/zij al dan niet aanpakt. En natuurlijk ook op hoe goed dit gebeurt, of er miscommunicatie ontstaat en hoeveel tijd een taak in beslag neemt.
In dat geval vormt het Engels een belemmering bij het goed uitvoeren van een functie, wat vast niet wenselijk is.
Gelukkig heeft iedereen in Nederland Engels op school gehad, dus een zekere basis is er altijd, ook door alles wat wij om ons heen horen en zien. Niemand begint op nul, maar iedereen heeft het Engels na school wel anders of niet ingezet.
Wat reik je als bedrijf dan aan? Wat is handig? En vooral wat is het meest effectief?
Verder op deze pagina licht ik dit nog toe, maar je kunt ook hieronder via de oranje button meteen een afspraak inplannen.
De full-focus dag
Geheel afgestemd op jullie wensen!
Waarom een Full-Focus dag?
Een Full-Focus dag is een fantastische manier om jullie medewerkers naar een higher level te tillen!
De Full-Focus Dag heel praktisch en to-the-point en erop gericht om de kennis van de deelnemer en hun zelfvertrouwen te vergroten.
Dit levert jullie bedrijf tijd en dus geld op én jullie komen zowel intern als extern veel professioneler over.
Wat is een Full-Focus Dag?
Een incompany training van 9:00 - 12:00 en van 13:00 - 16:00. Een volledige dag. Meerdere dagen is ook mogelijk.
Voor wie?
Voor een team of groep medewerkers. Max. 10 personen.
Waar?
De training is live, bij jullie op locatie. Het is ook mogelijk een locatie te huren.
De inhoud
Inhoudelijk zijn er veel varianten mogelijk. Denk aan: zelfverzekerder communiceren in het Engels, beter presenteren in het Engels of betere klantgesprekken in het Engels.
Het resultaat
Van tevoren stemmen we met de deelnemers en degene die de aanvraag doet af wat het doel van de training is. Vaak is er een verschil tussen 'what they want' en 'what they need' dus maken we dit altijd bespreekbaar. De taalcoach houdt tijdens de training altijd een vinger aan de pols, zodat er ook tussendoor eventueel bijgestuurd kan worden.
Wat is het niet?
De Full-Focus Dag is gericht op de praktijk, op rollenspellen en niet op de individuele theoretische kennis van de groep deelnemers. Al krijgen zij uiteraard wel feedback en worden zij gecorrigeerd.
Ter inspiratie
-
Ter inspiratie een aantal klantcases:
Medische Kliniek
Een medische kliniek is niet per se een internationale omgeving. Toch kwamen er steeds vaker niet-Nederlandse patiënten langs. Om ervoor te zorgen dat verpleegkundigen en doktersassistenten over de juiste terminologie beschikken en patiënten met vertrouwen kunnen helpen, hebben zij een Full-Focus dag gevolgd.Resultaat: De verpleegkundigen en doktersassistenten voelen zich nu zekerder in gesprekken met anderstalige patiënten. Ze kunnen medische informatie duidelijk overbrengen en beter inspelen op vragen en zorgen, wat zorgt voor een prettigere ervaring voor zowel patiënt als zorgverlener.
Directie team
Bij een overname spelen gesprekken op directieniveau een cruciale rol. Wanneer de gesprekken in het Engels plaatsvinden, is het essentieel dat elk woord zorgvuldig wordt gekozen en de boodschap helder overkomt. Om ervoor te zorgen dat het directieteam met vertrouwen en overtuiging kon communiceren, hebben zij een Full-Focus dag gevolgd.Resultaat: De directieleden voelden zich zekerder tijdens de onderhandelingen. Ze konden hun strategieën en standpunten helder verwoorden, moeilijke vragen met vertrouwen beantwoorden en subtiele nuances in gesprekken beter aanvoelen. Dit zorgde voor een professionelere uitstraling en droeg bij aan een soepel onderhandelingsproces.
Callcenter
In een callcenter is heldere communicatie cruciaal, zeker wanneer gesprekken met internationale klanten plaatsvinden. Om ervoor te zorgen dat medewerkers vloeiend en professioneel kunnen communiceren in het Engels, hebben zij een Full-Focus dag gevolgd.Resultaat: De callcentermedewerkers voelen zich nu zekerder in hun Engelse gesprekken. Ze kunnen klantvragen helder beantwoorden, misverstanden voorkomen en met vertrouwen een positieve klantbeleving bieden. Dit leidt tot efficiëntere gesprekken en tevredener klanten.