Een onprofessionele Engelse zakelijke brief is een absolute no go: zo raak je een professioneel imago direct kwijt en zul je minder serieus genomen worden. Vind je het lastig om formeel en informeel te scheiden? Of wil je even checken of je zakelijke brieven correct opgesteld zijn? Lees verder!
Ben je een echte pro of is je Engels maar zozo?
Een Engelse zakelijke brief
Een Engelse zakelijke brief wordt geschreven volgens een bepaalde structuur. Daarom kun je altijd hetzelfde sjabloon gebruiken tijdens het schrijven van een formele brief. Hieronder vind je ons sjabloon inclusief tips:
De inhoud is natuurlijk geheel aan jezelf en moet passen bij je bedrijfsvorm. Vind je het toch lastig om je inhoud goed vorm te geven? Dan kun je deze structuur gebruiken:
– Introduceer jezelf/je bedrijf/je product (dat wat relevant is)
– Introduceer je onderwerp (de reden van schrijven)
– Zorg dat de informatie duidelijk, ondubbelzinnig en beknopt is
– Vergeet geen belangrijke details
– Vat het belangrijkste punt nog een keer samen
– Doe een verzoek tot actie (wat moet de lezer doen na het lezen van deze brief?)
– Geef aan waar de lezer terecht kan met eventuele vragen
Succes met het schrijven van je volgende zakelijke brief!
Leestip
Wil je je verder verdiepen in dit onderwerp en nóg meer uit je Engelse zakelijke brief halen? Op het blog vind je veel meer schrijftips en in het e-boek IMPRESS met je Engelse e-mail lees je tot in detail hoe je een goede Engelse e-mail opzet.
Met welke aspecten van zakelijk Engels heb jij moeite? Laat het weten in de reacties zodat ik weet hoe ik je kan helpen!
🚀 Hoe kun je jouw zakelijk Engels SNEL professionaliseren?
Let us help! Wij leren je graag hoe je beter in het Engels kunt communiceren. Met meer gemak, impact en zelfvertrouwen. Wil je weten hoe? Neem dan snel een kijkje bij ons praktijkgerichte aanbod. Volg de link naar alle: zakelijk Engels trainingen. Of maak direct een – vrijblijvende – afspraak door hier te klikken.
LEES MEER OVER: