16 oktober 2017 | Writer: Anneke Drijver

Hoe voer je zonder moeite een Engels telefoongesprek

Genoeg professionals struggelen met het houden van een zakelijk telefoongesprek in het Engels. Een telefonisch gesprek mist namelijk de non-verbale communicatie die wel degelijk aanwezig is in een face-to-face-gesprek, en die belangrijk is om de ander goed te begrijpen. Dit kan het lastiger maken om jezelf goed uit te drukken. Gelukkig zijn er genoeg handige tips die je helpen om minder te zoeken naar woorden en je niet meer druk te hoeven maken over miscommunicatie.

KLIK HIER OM DE PODCAST TE BELUISTEREN

Gratis videotraining

Ontdek hoe jij je zakelijk Engels kunt verbeteren. Ik deel mijn 3 beste tips.

Voorbeeldzinnen uit de podcast

Hey, what if I send you all details by email?
Als je niet duidelijk hebt wie je aan de lijn hebt kun je vragen:
Who’s calling, please?
May I ask who’s speaking?

Who’s speaking?

Komt er snel iets belangrijks tussen je telefoongesprek door waardoor je een momentje geduld nodig hebt? Op deze manieren kun je daarom vragen:
Hold the line, please.
Could you hold on, please?
Just a moment please.

En wat nou als je écht je best doet, maar simpelweg niet verstaat of snapt wat die ander zegt? Gewoon vragen! Bijvoorbeeld zo:
The line is very bad … Could you speak up please?
Could you repeat that please?
Sorry. I didn’t catch that. Could you say it again please?

En tot de laatste paar voorbeeldzinnen, voor als het gesprek de goede kant opgaat: De klant is overtuigd én binnengehaald. Nu heb je enkele persoonlijke informatie nodig. Zo vraag je om enkele persoonlijke gegevens:
What’s your phone number / address / first name / surname (achternaam) / nationality?
Where were you born?
Where do you live?

Reactie of vraag? Dat kan hieronder.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.