Hoe voer je zonder moeite een Engels telefoongesprek

Genoeg professionals struggelen met het houden van een zakelijk telefoongesprek in het Engels. Een telefonisch gesprek mist namelijk de non-verbale communicatie die aanwezig is in een face-to-face-gesprek, en die belangrijk is om de ander goed te begrijpen. Dit kan het lastiger maken om jezelf goed uit te drukken. Gelukkig zijn er genoeg handige tips die je helpen om minder te zoeken naar woorden zodat je = je niet meer druk hoeft te maken over miscommunicatie.

Quick and Easy Tips for your Business English

Deze podcast aflevering: Hoe voer je zonder moeite een Engels telefoongesprek, maakt deel uit van de serie Quick and Easy Tips for your Business English, met als host Anneke Drijver.

🎧 Podcast linkjes

Klik op een van de volgende linkjes om direct naar de podcast te luisteren: SoundCloud, iTunes of YouTube.

Op je smartphone

Het is ook mogelijk om op je smartphone naar de podcast te luisteren. Dit kan door de desbetreffende app te openen (misschien eerst downloaden) en te zoeken op de naam van de podcast: Quick and Easy Tips for your Business English. De podcast is te beluisteren op SoundCloud, iTunes of YouTube. Je kunt de aflevering ook downloaden zodat je bijvoorbeeld in de auto kunt luisteren.

Engelse netwerkvragen 

🚀 Hoe kun je jouw zakelijk Engels SNEL professionaliseren?

Let us help! Wij leren je graag hoe je beter in het Engels kunt communiceren. Met meer gemak, impact en zelfvertrouwen. Wil je weten hoe? Neem dan snel een kijkje bij ons praktijkgerichte aanbod van zowel live als online trainingen. Volg de link naar alle: zakelijk Engels trainingen. Of maak direct een – vrijblijvende – afspraak door hier te klikken.

Met meer gemak Engels spreken? Zo doe je dat! (Spoiler: je hoeft niet terug de schoolbanken in.)

Een Engels telefoongesprek

Voorbeeldzinnen uit de podcast

Hey, what if I send you all details by email?
Als je niet duidelijk hebt wie je aan de lijn hebt kun je vragen:
Who’s calling, please?
May I ask who’s speaking?

Who’s speaking?

Komt er snel iets belangrijks tussen je telefoongesprek door waardoor je een momentje geduld nodig hebt? Op deze manieren kun je daarom vragen:
Hold the line, please.
Could you hold on, please?
Just a moment please.

En wat nou als je écht je best doet, maar simpelweg niet verstaat of snapt wat die ander zegt? Gewoon vragen! Bijvoorbeeld zo:
The line is very bad … Could you speak up please?
Could you repeat that please?
Sorry. I didn’t catch that. Could you say it again please?

En de laatste paar voorbeeldzinnen, voor als het gesprek de goede kant opgaat: De klant is overtuigd én binnengehaald. Nu heb je enkele persoonlijke informatie nodig. Zo vraag je om enkele persoonlijke gegevens:
What’s your phone number / address / first name / surname (achternaam) / nationality?
Where were you born?
Where do you live?

Reactie of vraag? Dat kan hieronder.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *